העולם הפנימי מתגלה

טרפו לנו את הקלפים ככה כולנו מרגישים..
ישנו סיפור על הרבנית שנספר אותו בקיצור..
פעם הרבנית נסעה את הנהג בדרך הרגילה מהבית לסידורים
בדרך עצרו את הכביש שהן רגילים לנסוע בו (זה לפני הwaze)
והם היו צריכים לנסוע בדרך שונה, באחד הרחובות הם ראו
התקהלות ומשאית שמכניסה רהיטים, הרבנית בקשה לעצור
והנהג ששמו חסד, שאל למה?
אמרה לו הרבנית אבא שלי לימד אותי שהכול בהשגחה פרטית
ואם היינו צריכים לעבור דרךשונה, כנראה שצריכים להתבונן מה רוצים
מאיתנו, יש פה התקהלות בוא נבדוק מה קרה?
הנהג כמובן ירד בדק, זה הייתה משפחה של יהודים עולים מרוסיה
שהיו חייבים כסף, ורצו לזרוק אותם מהדירה, כמובן הרבנית שילמה
והסוף היה טוב, והיא כמובן ניסתה להסוות את עצמה, שלא ידעו
את החסד הזה.
נזכרתי בסיפור הזה כי עכשיו כולנו הולכים בדרך שונה, העולם
מתנהל אחרת.
אנחנו בין פורים לפסח זמן יציאה ממיצר לחירות...
ונכון שאני לא יודע מה אדם פרטי יכול לעשות כדי
לפתור את משבר הקורנה, אבל מה שבטוח מבקשים מאיתנו
לשמור על עצמנו, ויותר מזה על הסביבה שלנו, לשנות הרגלים
שכרגע גורמים למייצר שזה תמיד דבר מבורך, להאמין ולבטוח.
ולנסות לעשות טוב לעולם כי הכול בהשגחה ועכשיו יותר מתמיד
זקוקים לנו.
ומכיון שאנו חיים עם הזמן אז למרות המצב המורכב...
נוכל להסתכל בזמן ולהבין כמה יכולות מופלאות שנותנים לנו..
השבת שלנו היא האחרונה של חודש האדר והיא מברכת את חודש
ניסן ( החודש של הניסים מה שיבואו לנו טוב ממש)
אנו נקרא את פרשיות ויקהל פקודיי וגם את פרשת החודש.
ולכן יהיה לנו ריבוי אורות דווקא בשבת הזאת.
ננסה רגע לחבר את הכול אל עולמנו הפנימי.
השבת נקראת 'שבת החודש' כי קוראים את 'החודש הזה לכם
ראש חודשים' שהיא המצווה הראשונה שקיבלו עם ישראל ביחד
מצווה שנקראת 'קידוש החודש'
ואפילו רש"י אומר שהיינו חושבים להתחיל את התורה דווקא מהמצווה
הזאת.
מה כה חשוב בקידוש החודש שהיא מצווה ראשונית, התחלתית
ומכוונות לכל העם?
לפני שסודר לוח השנה היו מקדשים את החודש על פי הראיה,
היו באים 2 עדים חוקרים ושואלים אותם, ולאור זה היו קובעים
את מולד הלבנה, ותחילתו של החודש.
מכיון שעם ישראל מונה ללבנה זה מאוד חשוב ומשנה את כל התאריכים.
כל זה מבחינה חיצונית. אבל מבחינה פנימית 'קידוש החודש'
הוא התעסקות עם 'הזמן' עם שורש הזמן, אנו תמיד מרגישים
שאנו מתחת לזמן רודפים אחריו ומושפעים ממנו.
רוצים לומר לנו על ההתחלה על המצווה הראשונה - אתם קובעים
את הזמנים, אתם מעל הזמן ושולטים עליו בעצם הזמן הוא בידיים שלכם..
הזמן ירוץ לו, אבל את תוכן הזמן אתם קובעים.
הזמן הוא סימן של חיים תחת מציאות ועולם, ומבחינה יותר פנימית
רוצים לומר לנו, נכון שאתם חיים בעולם, וההגדרה של עולם הוא מקום וזמן, אבל יש בכם ניצוץ שהוא מעל הזמן מעל המקום.
ניצוץ בורא בתוך נברא.
אתם יכולים להשפיע את המציאות, לעשות אותה טובה יותר , מוארת יותר.
זה מתחבר מאוד עם הפרשיות ויקהל - פקודיי
פרשת ויקהל מדברת על 'הקהלה' כולנו ביחד, כוח העם.
או מבחינה פנימית הקהלה וחיבור של הכוחות שלי ביחד.
ופרשת פקודיי מדברת על הפרטים במשכן- חיבור כל הפרטים הקטנים
והתעסקות איתם לאחד הגדול.
בגלל זה ברוב השנים הם מחוברות כי הכוח לעבוד ביחד וכל אחד לחוד,
ולדעת לחבר בניהם הוא הכוח המופלא שקיים בתוכנו.

השבת שלנו מראה לנו דווקא עכשיו שיש לנו כוחות עצומים ואנו צריכים
להאמין בהם , ומכיון שהמצב מורכב קשה ומעצבן, דווקא עכשיו
יש לגלות את הכוחות האלו ולהוציא אותם לפועל, גם בתוך עצמי
גם למשפחה שלי וגם למציאות בחוץ.
זה זמן מיוחד שהסדר העולמי משתנה וכולנו נכנסים פנימה
יותר לתוך הפנימיות של הכול...
 

החדשים

מה רע בקיץ?

על הקשיים וההזדמנויות שהקיץ מביא לנו...

להמשך קריאה

תקשיב למה שאומרים לך!

הרב יחיאל מיכל גרליק

יציאת מצריים כמשל להיום

להמשך קריאה

על יהדות אמיתית ומזוייפת

הרב יחיאל מיכל גרליק

האם אפשר לוותר על הכותל המערבי/מתוך שיעור בנושאי השעה

להמשך קריאה

אתה בהמה?

הרב יחיאל מיכל גרליק

מהי בהמה טהורה? ואיך נזהר מהטמאה...

להמשך קריאה

כדאי לך להיזהר!

הרב יחיאל מיכל גרליק

דווקא מהמקום הגבוה ביותר - אפשר ליפול...

להמשך קריאה

המומלצים

למה קוראים לפורים - פורים

בחסידות מוסבר שאפשר לראות את היתרון של האור דווקא אל מול החושך

להמשך קריאה

כוחו של רשב"י

"יכול אני לפטור את כל העולם מן הדין"! איך, ולמה כוחו של רבי שמעון כה גדול...

להמשך קריאה

תקשיב למה שאומרים לך!

הרב יחיאל מיכל גרליק

יציאת מצריים כמשל להיום

להמשך קריאה

איך מגיעים לשמחה אינסופית?

בחסידות מוסבר שאפשר לראות את היתרון של האור דווקא אל מול החושך

להמשך קריאה

1